fredag 6 maj 2011

Änglar på besök

jag fick erbjudandet från en vän att ta emot änglar i mitt hem under fem dagar. Har fått detta erbjudande tidigare från en annan vän men då kom det lite hastigt på så jag bestämde mig för att avböja. Så här skrev min vän A till mig:
Min väninna Å skickade mig Änglar igår, läs nedanstående mejl, och de ska bo hos oss i 5 dagar. Sen ska jag skicka dem vidare till någon jag gillar, och därför tänkte jag på dig. Tror också de kan hjälpa till att skänka symbolisk tröst i den tid du befinner dig i.

Kanske tycker någon att detta låter flummigt, jag känner i alla fall minst en, min vän K:-). Men just nu kändes det rätt att öppna dörren eftersom jag har och har haft en tuff period. Det är helt ok för mig att det finns de som tvivlar eller som tycker andlighet är flummigt, för var och en måste få ha sin egen övertygelse och tro. Men för mig kändes det helt rätt.

För att ta emot änglarna så fanns vissa saker man skulle göra. Bland annat så skulle man ställa fram en fräsch (färsk) vit blomma + några saker till. Övrigt fanns hemma men på fredagen (de skulle komma i lördags)  kom jag på att jag bara har konstgjorda vita blommor, har sällan "färska" vita blommor hemma, och noterade i minnet att jag skulle köpa det när jag kom hem. Men då hade det redan fixat sig. För just min "skeptiska" vän K hade skickat blommor till mig och min man med anledning av pappas bortgång. Det hon hade skickat var en vit ros. Utan att veta att det var precis vad jag "behövde" just då. Snacka om att få tecken!

Min man, som i vanliga fall också är en skeptiker, har hjälpt mig att hålla ljuset brinnande hela tiden vi varit hemma - både natt och dag. På något sätt väldigt tryggt och förtröstansfullt att se ett tänt ljus lysa när man kommer ner i köket på morgonen och vad det symboliserar - änglar är för mig frid och kärlek.

Min önskningar till änglarna förblir mina egna, men det jag önskade berör även andra och jag hoppas verkligen att det  blir som jag önskat.

Om inte så fick jag ialla fall en tid att reflektera lite grann. Och det är värt mycket. Tack min vän A som sände dem till mig! Och tack mina andra vänner A och K för att jag fick möjlighet att sända dem vidare till er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla