söndag 15 maj 2011

Planteringsdags

idag har vi planterat om våra två salixar som står i ett trädgårdsland under vintern. Tycker det är fint att ha dem i krukor på sommaren.

 Sen fixade jag till aluminuimfatet som står på verandan med några nya blommor och balkonglådan fylldes med pelargoner.
På ytterdörren hänger ett hjärta av björk. Det har hängt där sen i vintras men jag tycker det är så fint så det får hänga kvar.
Inomhus har jag gärna rosa blommor. Vackra rosor och Mårbackapelargon.

Auminiumbrickan i nätmodell är nu fylld med diverse saker: kryddor, frukt med mera. Pryder sin plats på köksön.
Tidningskorgen, som förvisso inte är en planta, tycker jag ändå passar in här ändå eftersom det är blommor på tapeten bakom den:-)

4 kommentarer:

  1. Så fint du har gjort! Ibland längtar jag tillbaka till "landet", speciellt den här tiden på året när man sätter blommor och fixar för sommaren.

    SvaraRadera
  2. tack! Fast man kan ju göra rätt fint i stan också, många växter trivs i krukor.

    SvaraRadera
  3. Åh vad du är duktig! Vår sk trädgård ligger verkligen i träda. Så går det när man delar hus med en golf-fanatiker. Jag hinner inte både sköta insidan med tvätt, städ o stryk samt dona på utsidan. Han har dessutom proklamerat att han sköter utsidan så sköter jag insidan. Jo du, jag tackar.......
    Fast vi har ju för vana att inte vara hemma så mycket på sommaren så det är ju förstårligt att man inte har en trädgård som behöver vattnas. men de två sista åren har vi haft sen semester, i augusti, så under juli har vi varit hemma o kunnat passa trädgården.
    Men jag har har ogröna fingrar så den hade väl vissnat ändå.
    Tjing!

    SvaraRadera
  4. Tack Mia! Jag har egentligen inga gröna fingrar heller så det är därför jag gillar "krukplanteringar". Eller rättare sagt, jag avskyr att luka ogräs i land:-)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla