tisdag 24 maj 2011

Om jag vore en äventyrare

hade jag struntat i askmoln eller hur man bor eller när man åker. Men det är jag inte. Jag gillar att resa. Men jag är inte typen som åker obokat till Thailand för att leta hotell på plats. Eller som kör genom Europa och sover över där det passar.

Därmed inte sagt att jag är en fegis. Jag varken vill eller behöver åka till exakt samma plats och exakt samma hotell varje gång, som vissa andra känner sig trygga med. Åker väldigt sällan charterresor, för jag har inget behov att någon leder mig runt eller att bli skjutsad hit eller dit. Även om det kan vara bekvämt det också ibland:-)

Men jag vill ha grundstrukturen/logistiken ordnad. Då kan jag koppla av och njuta av min ledighet istället för att lägga energi på att oroa mig var jag ska bo eller hur jag ska resa. Jag vill också vara ute i god tid, gör mig inget om jag får vänta en stund innan tåg eller flyg går. Är jag bara på plats så är jag lugn.

Hade önskat att jag vore lite mer avslappad och "låt-gåig", men det är väl kontrollmänniskan i mig som inte helt vill släppa taget. Å andra sidan så behövs nog alla sorters människor och den ena är väl inte bättre än den andra. Bara annorlunda, eller hur?

1 kommentar:

  1. Och så spar man så mycket tid genom att planera. Skulle inte heller vilja åka helt obokat och hålla på att lägga min dyrbara ledighet på att leta...

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla