fredag 20 maj 2011

Ny frisör

min vanliga frisör är föräldraledig för hon har precis fått en son (grattis U). Hade en tid inbokad hos en av hennes kollegor i förra veckan som jag bokade av för jag tyckte att jag kunde vänta lite. Men så i onsdags morse när jag vaknade efter min "danskväll" på Hilton så insåg jag att jag nog fattat fel beslut. För hej och hå vad spegeln var obarmhärtig där på morgonkulan.

Frågade en kollega var hon klipper sig och fick numret dit för att försöka få en akut-tid, vilket jag lyckades med. Så idag har jag provat en ny frisör på en salong jag inte tidigare besökt.

Jag känner mig inte riktigt bekväm med den situationen, vill gärna känna den som fixar mitt hår. Men den här tjejen respekterade att jag inte var så pratsugen och jobbade på under trivsam tystnad.

Hon trodde mitt hår var permanentat, men alla mina lockar är helt naturliga. När hon var klar med klippningen var jag ännu mer lockig än vanligt och hon utbrast med avundsjuka i rösten:
-Å, så lockigt hår skulle jag också vilja ha.

Där ser man, jag som tidigare ofta drömt om att ha tjockt spikrakt hår:-). Nu förtiden är jag nöjd med mina lockar. Det är praktiskt och tar inte mycket tid att sköta. Så här blev resultatet i alla fall, betydligt snyggare än den bild jag såg i Hiltons spegel tycker jag själv i alla fall;-)

Nyklippt och nya slingor, perfekt sommarfrisyr

4 kommentarer:

  1. Det blev ju jättefint! Håller med frissan om att du verkligen har fina lockar! Härlig färg på håret blev det också!

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Vilken salong?

    SvaraRadera
  3. tack Titti! KlippDay i Växjö, Moa hette frisören.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla