fredag 20 maj 2011

Inte roligt - men trevligt

igår kväll var jag och mina närmaste kollegor på restaurang. Det var god mat och trevligt stämning, som det brukar vara eftersom jag har trevliga kollegor.

Anledningen till att vi var ute var däremot inte rolig. Två av dem ska nämligen sluta hos oss. Det känns inte alls roligt. Den ene är vår glädjespridare, aldrig en sur min, alltid en vilja att gå framåt och ta tag i saker. Den andre är den som jag jobbat närmast med under de senaste 3 åren, eftersom vi jobbat med ungefär samma aktiviteter men i olika roller. Känns som att tappa sin "wing-mate". Lite vilset. Man vet vad man har men inte vad man får, eller hur.....:-). Var hans referens och har nog påverkat (tror jag i alla fall) att han fick det nya jobbet, så jag ska inte gnälla.

Har många trevliga goa kollegor kvar, men de här båda kommer att skapa ett tomrum hos oss. Önskar dem all lycka med sina nya jobb. Har varit en förmån att få jobba med dem, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla