lördag 14 maj 2011

Tummen ner för Eurovision

vilken "tradig" samling låtar som känns som de aldrig tar slut!! Varför håller denna tävling fortfarande på undrar jag. I många år sjöng man på sitt eget språk och jag kan i och för sig förstå att de flesta väljer att sjunga på ett språk som folket förstår. Men det jag saknar är ursprunget och orginalitet. Nu kan vem som helst skriva en låt till vilket land som helst. Flera av de andra ländernas bidrag är ex vis skrivna av svenskar.  Många av artisterna kommer från ett helt annat land än det de sjunger för. Vad blir det då för "Europesisk" tävling?

Nej, nu är det dags att lägga ner den här tävlingen tycker jag eller göra så får man göra en rejält omstart, för de senaste åren har tävlingen bara varit ett långt trist TV-program. Jag gitter inte ens kolla på röstningen...

2 kommentarer:

  1. Jag såg bara en stund, inte min musiksmak men några låtar var ok t ex Frankrike även om den var riktigt smörig. Det finns så många tv-program och musikgenren jag inte gillar så jag skulle inte kunna kräva att allt annat som jag inte gillar läggs ner. Men jag förstår var du menar med att allt blir likformigt, alla sjunger, dansar och klär sig likadant - förutom Moldavien då;)

    SvaraRadera
  2. du har rätt Christina, jag kan nog inet kräva nerläggning för att jag inte gillar det;-). Men jag kan lägga ner att kolla på det. Kul för Erik Saade i alla fall, så nergjord som han var innan finalen.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla