fredag 27 maj 2011

Vilket flyt i regnet

hade ingen bil idag utan blev skjutsad till jobbet av min man som också skulle hämta mig efter jobbet. Lunchen var sedan tidigare inbokad för att jag och min vän skulle hämta nya Parisbiljetter och äta lunch. Men eftersom min käre make hade planerat in min bil på annat så hann jag inte med detta. Vi bestämde istället att ses vid resebyrån efter jobbet. Jag hade tänkt promenera dit, tar ca 20 - 25 minuter.

Vid 15.30-tiden så börjar regnet vräka ner och åskan dundrade. Jag som är åskrädd drog öronen åt mig och började fundera på hur jag skulle ta mig ner till centrum utan bil. Min vän hade visserligen lovat att hämta mig om det behövdes men det kändes fel att hon skulle åka en lång omväg för min skull.

Jag "klagade min nöd" för två kollegor, varav den ena genast erbjöd mig skjuts när hon skulle åka hem. Men när det var dags så hade regnet slutat och jag avböjde. Min andra kollega erbjöd sig också att köra mig, men jag tackade nej till henne också. (Schyssta kollegor jag har!).

Glad i hågen går jag ut genom jobbentrén och upptäcker stora svarta moln på väg mot mig. Oj, oj. Börjar gå in mot stan men upptäcker till min glädje att det står en buss vid hållplatsen 50 meter från jobbet. Kom på att jag faktiskt hade ett laddat busskort, som jag köpte helt appropå när det var Earth hour för att de sålde för halva priset då. I vanliga fall åker jag aldrig buss, men då tänkte jag att det kan vara bra att ha ett kort. Speciellt jag som aldrig har kontanter....

Så jag tog bussen ner till stan, hann precis fram till resebyrån innan det började ösregna igen. Så man kan säga att jag hade rejält flyt i regnet idag:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla