tisdag 31 maj 2011

Skitprat

jag är "mindful"/här och nu utan planering - det är bara förnamnet.... Ska göra en undersökning av delar av min mage imorgon. Har fått tid hos en kirurg kl 12. Mer än så har jag inte tänkt på detta. Förrän nu, när jag läste kallelsen. Upptäckte då att man ska ta ett lavemang (vet du inte vad det är så googla på det:-)) två timmar före undersökningen. Okey....Det står också att man ska ligga på sidan och "hålla" lavemanget i 5 - 10 minuter. Okey....?

Jag såg nu en bild av mig liggandes på golvet i mitt kontorsrum i 10 minuter, med förvånade kollegor gluttandes in genom dörren, hållandes ett lavemang för att sedan i full speed rusa till närmaste toalett, för att där upptäcka att den var upptagen. Neeeeeej! Då gäller det att inte ha vita långbyxor på sig.

Så det kan bli när man är mindful och inte planerar:-).

PS: jag har nu bestämt mig för att ta ledigt från jobbet imorgon. DS.

1 kommentar:

  1. Hahaha....det var nog ett klokt beslut. Lycka till!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla