söndag 1 maj 2011

Bya-gym nästa...?

har i perioder styrketränat och gillar det. Men tycker det är trist att gå ensam på gym, ingen av mina kompisar gillar att styrketräna. Så varje gång så har min träning ebbat ut.

För ett tag sedan kom jag på att jag skulle kunna köpa mig ett "hemma-gym", mer än så behöver inte jag för att stärka upp rygg och axlar. För mig är tanke och handling i princip samma sak så jag började leta på blocket.se. Hittade några intressanta objekt, men tyvärr var de minst 50 mil från där jag bor. Inte så lätt att åka och hämta då. Dyrt blir det också.

Så plötsligt kom jag på att jag faktiskt själv kunde annonsera under "köpes". Snabbt la jag in en annons med krav på att få se bilder för att svara.

Det tog bara en dag så fick jag svar från en kille i vår närmaste grannstad. Han hade ett nästan nytt gym som han inte använde som jag kunde få köpa till ett bra pris.

Ikväll åkte vi och hämtade det. Hade tänkt ha det i källaren men där var takhöjden för låg. Nu är det nermonterat och så får vi mäta i övriga huset var det kan få plats. Föreslog vardagsrummet för maken, tänk så bra då ser man ju verkligen det och då glömmer man ju inte att träna. Förslaget röstades ner direkt, konstigt va;-). Köket är inte heller något alternativ, enligt honom. Då är det bara hallen kvar att välja nere på bottenvåningen och där får det inte plats. Så nu återstår det att "reka" på övervåningen, där finns rum och plats. Men räcker takhöjden...?

Om inte så får jag väl hyra in mig i grannens lada. För träna, det ska jag. Blir det i ladan så kanske jag kan öppna ett "bya-gym". Har en crosstrainer och en stepup-bräda också som jag kan erbjuda grannarna. Tror nog även att jag kan hitta ett hopprep om jag letar ordentligt. På med hög musik, friskt vatten direkt från egna brunnen och sen köra på så kossorna hoppar i hagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla