lördag 2 juli 2011

Båtar blev bilar

vi hade tänkt att åka och kolla på veteranbåtar imorgon med goda vänner, men igår ringde de och föreslog att vi skulle åka och titta på veteranbilar idag istället. Och så blev det:-). Vilken nostalgitripp det blev. Många av utställarna var också klädda i tidstypiska kläder, kul att se!

Det var riktigt varmt och luften var fuktig så det var nästan en pärs att vandra runt och kolla på alla fordon, men med glass-stopp så funkade det bra.

Här kommer en kavalkad av bilder från dagens utställningsobjekt. Min favorit är den turkosa lastbilen. Hur många gånger har man inte sett den typen av bilar komma åkandes i ett damm-moln i någon amerikansk (eller australiensisk) film?!

Mest nostalgisk blev jag dock av att se den vita PV:n. Den första bil som min man och jag ägde tillsammans var just en vit PV.  På den tiden så var det HELT UTE att äga en PV. Jag blev sur när han köpte den för jag tyckte den var så ful. Så jag döpte bilen till Olga för att ge den en själ och göra den lättare att tycka om. Det hjälpte! Jag älskade Olga! Jättelång växelspak, tung och ganska svårstyrd - men en pärla.

Härligt att se alla dessa gamla bilar som verkligen har en egen identitet, till skillnad från dagens bilar som alla ser exakt likadana ut och dessutom är gråa allesammans. Så titta och njut!!!!

En gammal amason..

Motorcyklar modell äldre


En fin läderrem för att hålla motorhuven stängd

Fin bil jag har, eller hur;-)

I löv this car!!

Här är huvudrollsinnehavaren i filmen The Cars (Bilar), eller hur!

En gammal ambulans

Folkvagnar i massor, jättefina

Kunde varit vår Olga

Blomsterkrans i grillen


Ljudet från en gammal Saab var speciellt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla