fredag 1 juli 2011

Det årliga

tandläkarbesöket är avklarat. Som vanligt hade jag inga hål, vilket jag är tacksam för eftersom jag inte vill göra av med mina semesterpengar på tandläkaren:-).

Ibland händer det att jag får laga om gamla lagningar från min barndom. På den tiden borrade tandläkarna upp HELA tanden även om man hade ett yttepytte litet hål. Sen fyllde de igen med svart amalgam. Idag hade man troligen inte en försökt laga utan penslat på något "grejs".

I och med att de borrade ut nästan hela tanden så händer det att det lilla som finns kvar av tanden spricker, och då får man göra om lagningen. Fördelen med det är att man slipper den fula amalgamen och istället får en vit lagning. Nackdelen är förstås att det kostar en del pengar.462 kr gick notan på idag, högst rimligt eller hur.

Så här glad och tacksam är jag så länge jag inte har några hål eller behöver laga om:-)

i väntrummet hos tandläkaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla