torsdag 7 juli 2011

Fertilitetskonferens

har jag aldrig hört talas om förrän idag när jag lyssnade på nyheterna på väg hem från jobbet. Det pågår en sådan någonstans i Sverige. Där hade man redovisat forskning som be-(?)visade att kvinnor i socialgrupp 3 hamnar i klimakteriet mycket tidigare än de i socialgrupp 1. (förresten - finns socialgrupp 2, dem hör man ju aldrigt något om...!).

Låter märkligt i mina öron. Skulle det då innebära att om jag är född i socialgrupp 3 och sen gifter mig med en som tillhör i socialgrupp 1 och lever hans liv så kommer jag automatiskt att hamnare senare i klimakteriet än om jag gift mig med en i 3:an? Eller tvärtom?? Eller gäller det bara om man gifter sig inom samma ekonomiska status..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla