onsdag 20 juli 2011

Insändare

läste en insändare i dagens lokaltidning. Den handlade om att personen tycker att föräldrar ska ta hand om sina barn i stället för att blogga och vara på Facebook.

Håller förstås med - om det är ett motsatsförhållande: det vill säga om föräldrarna ägnar sig åt internet istället för sina barn.

Det jag reagerar mot, som jag även gjort tidigare, är varför andra människor ska tala om hur folk ska leva sina liv. Det går att vara på Facebook och blogga och att ha ett "riktigt" liv, jag lovar.

Men självklart - om det man ägnar sig åt helt tar över ens liv - då har man problem. Det gäller oavsett om man tränar för mycket, festar för mycket, jobbar för mycket.....listan kan göras oändlig. Så länge man har balans i livet spelar det väl ingen roll vad man gör, bara man själv mår bra. Det tycker jag vi kan unna varandra. Det är ju trots allt så att mina normer och värderingar inte gäller för alla jordens människor. Och inte dina eller någon annans heller;-)

2 kommentarer:

  1. Du har så rätt. Förut förfasade man sig över TV och VIDEO, sen kom internet och Facebook. Det som kan vara lite farligt med internet är att tiden kan flyga iväg snabbare än man tror och då kan det ju förstås vara ett problem. Men som du skriver så behöver inte det ena utesluta det andra!

    SvaraRadera
  2. Jo, tiden går fort när man har roligt. Även med annat än internet:-)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla