måndag 18 juli 2011

Man ska ha husvagn.

Det är så sant som det är sagt. Vi har haft husvagn i mer än 20 år, troligen 25. Fördelen med denna typ av semester är att man inte behöver planera särskilt mycket. Man åker helt enkelt dit man vill. Väst eller östkust. Norr eller söderut. Bara att sticka iväg. Är det sol på Öland åker man dit. Vill man se klippor åker man till Bohuslän. Det är helt prestigelöst att campa. Man kan vara precis som man vill. Ingen bryr sig. Det är faktiskt sant. Eller jo. Visst finns det såna som bryr sig, men det gör det ju överallt.

Just nu håller vi på och funderar på vart vi ska åka, troligen blir det Bohuslän. Vi får se. Packar deckare, joggingskor, shorts och en varm tröja.

För den som inte vet hur det är att ha husvagn så bifogar jag en liten skildring av Galenskaparna:-)

PS: Vi har inte, och har aldrig haft, likadana träningsoveraller i vår familj. DS


3 kommentarer:

  1. Nej nej nej - man ska ha HUSBIL!

    Eller det beror förstås på vem man är.
    Gillar man att stanna, så ska man ha husvagn.
    Gillar man att åka runt, så ska man ha husbil.

    Ännu en fördel med husbil är att man kan parkera den mitt på torget i en stad, gå och äta en fantastisk middag och dricka en drink, för att sedan knoppa in där mitt på torget. Och gå och köpa färska frallor till frukosten!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. du har rätt du också Karin. Jag kunde lika gärna skrivit husbil (som vi hade i 3 år men som blev för trång med två stora hundar i). Det är FRIHETEN och ANSPRÅKSLÖSHETEN jag vill åt i mitt inlägg. Och den finns både i husvagn och i husbil.

    Håller inte med om det där med att "gilla att stanna" för att man har husvagn. Möjligen kan du räkna in "långliggare" där, de som hyr en plats på en camping och åker dit varje år. Men det räknar jag in i kategorin "sommarstuga". Vår familj har sett en stor del av Sverige, med hjälp av husvagnsåkandet.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla