onsdag 6 juli 2011

Vardagslyx med känsla att vara utomlands

jobbade förmiddagen precis som vanligt. Men eftermiddagen har jag tillbringat på spa tillsammans med en vän. Vilken underbar dag!

Det första vi gjorde när vi kom fram var att äta lunch. Det var grillbuffé med massor av goda rätter, både varma och kalla. Sill, lax, korvar, sparris, sallader, revben, lax, potatisgratäng, rabarber och jordgubbspaj, färska frukter med mera med mera. Mätta (övermätta...?) och belåtna gick vi till spa´t. Där fick vi badrockar, handdukar och tofflor. Min vän hade bokat en ansiktsbehandling och under tiden hon fick den satt jag i relaxavdelningen och läste en deckare.

Sen var det min tur att få behandling, jag hade valt fotvård (pedikyr och massage). Nu är mina fötter lika lena och fina som på ett nyfött barn. Härlig känsla!!

När jag var klar tog vi ett dopp i den varma poolen. Å så skönt att bara sitta där i värmen och koppla av. Efterom det var strålande solsken idag, så gick vi sen vidare till utepoolen och placerade oss i varsin solstol. Och bara njöt!!  Med jämna mellanrum tog vi oss ett dopp i poolen:-) Där i solen kändes det som vi förflyttats till Medelhavet, underbar känsla.

Efter en stund serverades eftermiddagsfikat. Vilket fika! Kaffe, grönsaker och dipsås, jordgubbar, färsk ananas, apelsinskivor, vindruvor med mera. Efter några timmar i solen var det dags att styra kosan hemåt igen. Vi köpte ett halvdags spapaket. Prisvärd vardagslyx som jag kan rekommendera!

Relaxavdelningen

Poolområdet inomhus

Lunchbuffén

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla