söndag 3 juli 2011

Föreberedelserna är i full gång

till söndagens släktträff. Jag har bjudit in mina kusiner på min mammas sida tillsammans med min närmaste familj och nu håller vi på att förbereda maten.

Det är flera som erbjudit sin hjälp - yngsta dotterna bakar tårtor, äldsta marinerar fläskfilé och mamma bakar bröd och gravar lax. Själv har jag, av olika skäl, inte riktigt kommit igång med mina egna sysslor än. Fast i dag fick jag tummarna loss och la in tomater. Kollade på "Sommar med Ernst" i veckan och fick inspiration där. Tomater, vitlök, färska örter, peppar, honung och vinäger. Låter hur gott som helst. Och det blev så vackert!!


Sen har jag stekt en stor bit kött som nu ligger till sig och ska avnjutas i tunna skivor, hemmalagad rostbiff borde bli gott. Det är nämligen buffé jag ska bjuda släkten på. Praktiskt att ha allt förberett innan de kommer så slipper jag stå vi spisen och kan i stället ägna mig att umgås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla