söndag 24 juli 2011

Semester-midja

semester och slöa dagar med deckarläsning i solstolen/sängen är som balsam för min själ. Läste i senaste numret av Må bra att man går ner i vikt med harmoni eftersom man inte har stresshormoner i kroppen.

Efter att ha stått på vågen i morse måste jag nog inse att jag inte är så avslappad och harmonisk som jag trodde att jag var, för den visar 2 kilo upp:-(

Så det blir till att slöa ännu mer den kommande veckan!!  För det kan väl inte vara mellanmålen med glass, bullar och godis som  ställer till det....?

3 kommentarer:

  1. Kan ni inte gå lite raska promenader med Asta? Det är ju också en form av avkoppling! Då kan ni nog unna er glassen och slappandet utan att få några extra kilo ;)

    SvaraRadera
  2. jo, vi går raska promenader. Men de får bli ännu mer raska:-)

    SvaraRadera
  3. Annika Johannesson24 juli 2011 kl. 22:35

    Ja, ta det j-ligt lugnt, så ska du se att det blir resultat!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla