tisdag 12 juli 2011

Överraskande bokpaket

var inne på Akademibokhandeln idag, mest för att titta inte för att köpa eftersom jag har rätt många olästa böcker här hemma. Hittade en hylla med bokpaket - köp 4 betala för 3, där det låg fyra pocketböcker i varje bunt och där temat var olika exvis "böcker om mord", "böcker om verkliga händelser" och så vidare. Jag valde "böcker om kärlek" eftersom jag vill ha lite motvikt till alla deckare jag läser just nu.

Tre av de fyra författarna har jag inte läst något av tidigare, så det var lite inspirerande att få en utvald samling istället för att välja själv. Många gånger så blir det inte av att jag köper för mig "okända" författare så det ska bli spännande att se vad jag gillar de här böckerna. (Nora Roberts har jag läst tidigare). Finns det någon där ute som kan ge mig en recension av nedanstående så vore det roligt. Skriv gärna i kommentarsfältet.

Rosornas arv (pocket)Arseniktornet (pocket) 


Den magiska källan (pocket)Röd lilja (pocket)

1 kommentar:

  1. Annika Kindenäs13 juli 2011 kl. 09:22

    Maeve Binchy och Nora Roberts har jag läst flera av, fast inte på länge. De brukar vara härliga att läsa. Inte så krångliga utan som en bra långfilm som sveper genom huvudet. Anne B Ragdes "Arseniktornet" ligger oläst hemma hos mig, så den kan jag inte uttala mig om. Men hennes trilogi om den norska familjen Neshov är underbar. "Berlinerpopplarna", "Eremitkräftorna"och "Vila på gröna ängar". Den har gått som TV-serie men är det så lyckligt att du inte såg den(fast den var jättecharmig) så är det dags att köpa fler böcker ;)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla