tisdag 12 juli 2011

Mätband för rynkor.....

satt på toa och läste en tidning - ja det händer att jag gör det men väldigt sällan - då jag såg en annons. Där stod det "prova det första mätbandet för rynkor". Tanken var att man skulle köpa deras antirynk-kräm och sedan mäta vecka efter vecka hur rynkorna minskar. Det konstigaste var att ju mindre rynkig man var, enligt det där mätbandet - desto brunare blev man också i ansiktet. Blir man inte mer rynkig av att sola..?

Tjejen på bilden var max 30 år. Är tveksam om det är lönt för henne att köpa antirynkkräm och börja mäta. Såg visserligen några rynkor i ögonvrån, hon ler nämligen på bilden så alltså är det sköna skrattrynkor. I övrigt är hon slät som en persika i hyn. Precis som jag:-)

Jag ser nämligen inga rynkor i mitt ansikte. Inte för att jag inte har några. Utan helt enkelt för att jag inte tittar efter dem. De är en del av mina upplevelser i livet, de gör mitt ansikte mer levande och utrycksfullt. De tillhör mig och det som är jag. Jag är ingen målgrupp för mätbandet och krämen. Inte för botox heller. Tror jag skulle få panik om jag inte skulle kunna känna mina ansiktsmuskler röra sig. Var finns då plats för "uttrycket"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla