torsdag 12 april 2012

Avtackningspresent

har jag fått idag när jag höll i mitt sista styrelsemöte i den branschförening som jag varit medlem i, i åtta år och ordförande för i sex år (eller sju...). Det är ett vackert glasfat från Kosta glasbruk.

Lättrörd som jag är så kände jag att tårarna höll på att trilla när jag fick presenten. Tittar man riktigt noga så ser man ett pyttelitet rött hjärta på fatet. Passar mig perfekt jag som älskar formen på hjärtan och har huset fullt av dem.

Nu ska vi strax äta en gemensam middag och sen säga hejdå till varann. De går vidare med sitt jobbliv och jag tar ett kliv mot mitt nya. Vem vet var vi ses igen...;-)

5 kommentarer:

  1. Vackert fat! Det skulle väl vara "konstigt" om man inte blir rörd vid sådant tillfälle. Jag har alltid lätt till tårar men tycker det är helt ok att visa sina känslor. Lycka till med nytt jobb men jag har nog inte riktigt klart för mig vad du jobbar med och vad du ska göra framöver....men du kanske skriver om det senare.

    SvaraRadera
  2. Det var ett vackert fat.....roligt att de uppskattar dig så och vet vad du gillar.

    SvaraRadera
  3. Så fint fat! Så bra det gör sig i din blogg:D Ser hjärtat längst ut på en av de vita ränderna, tror jag? Alltid roligt att känna sig uppskattad, eller hur?
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Det är jättefint!
    Åh, det är ju så jobbigt att ta farväl samtidigt som att det är så skönt att få all den uppskattning det innebär. Lycka till nu med det nya jobbet!
    kram!

    SvaraRadera
  5. Åh vilket vackert fat. Vad härligt att få en sådan fin present. Kram!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla