lördag 28 april 2012

Dagens lunch

blev det här, tillsammans med mamma. Hon har lärt sig älska sushi, hon också. Fast hon "fuskar" och äter med kniv och gaffel. Favoriten idag var pilgrimsmussla med chili och koriander.
Innan vi kom så långt som till lunch hade vi varit ute och åkt en bra tur. Jag beställde ett par långbyxor när jag var på "stilprovningen" för ett tag sedan och nu var det dags att hämta dem. En tur på sådär 12 mil....De är riktigt snygga och jag hoppas att jag kommer att ha dem riktigt mycket, så att de är värda resan:-)

När vi kom tillbaka därifrån så åkte vi och köpte tomatplantor. Jag köpte en rödrandig - har ingen aning om hur såna tomater ser ut men det lät som en trevlig sort -  och en babyplommontomatplanta. Plommontomater är det godaste om du frågar mig. Köpte även en paprikaplanta. Därefter var det sushi-tajm. Mmmmmm!

Vidare till den stora gallerian så kära mor kunde köpa långbyxor hon också. Lagom till jag kom hem for maken till jobbet. Jag har sagt det förut .............

7 kommentarer:

  1. Det ser så gott ut och ändå har jag aldrig provat. Men i sommar ska jag det. Hälsa din kära mor att hon är en stilig kvinna. För det är hon :)

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Vad gulligt det låter när du tar hand om din mamma! Att du fått henne att gilla sushi är ju helt kanon! Jag skulle inte ens få mina föräldrar att äta det, de är 65 år. Vad gäller tomater så är jag alltid fashinerad när folk får till det med dem.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Låter som en bra dag, här blir det inte mycket gjort ännu...

    SvaraRadera
  4. Hej igen! Ja,jag hade en fin barndom där i fjällbyn. Tror jag mest bara var lycklig fram till den dag min mamma blev sjuk och dog. Du gjorde mig lite nyfiken med din kommentar.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  5. fin bild på mor din!kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Din mamma är en tuffing, jag har provat sushi en
    gång och det gick sådär. Ni fick en bra dag, och
    byxor båda två. Och tack snälla för din grattishälsning.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla