torsdag 26 april 2012

Barn tar saker så naturligt....

Min dotter berättade idag följande för mig om vad hennes treåriga dotter sagt om min svärmors död:

-E berättade för mig idag på morgonen att min farmor var död. (E:s pappa hade berättat igår kväll varför morfar inte kunde passa henne.)

Jag frågade min dotter - Vad sa du då?

-Jag sa att jag visste det, och att jag var ledsen för det. Då sa E att, "men sen kommer hon tillbaka från dödet, till sitt hus"? Då fick jag förklara att hon inte kommer tillbaka eftersom hon är död...Då nickade hon förstående och sa "som gamlamormor hund".

-Ja, sa min dotter och så var den konversationen över.....
Mammas hund (gamlamormors) som vi fick avliva i påskas på grund av sjukdom


3 kommentarer:

  1. Gullungen, tänk om man inte krånglade till livet så väldigt utan var mer naturlig, som barn.
    Ha en fin helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Krångligare än så behöver det inte vara......vissa saker kommer man inte tillbaka ifrån.

    SvaraRadera
  3. Det föll sig naturligt!kram Jessica

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla