söndag 15 april 2012

Full rulle............

vi har haft förmånen att få passa två av våra barnbarn från i fredags till idag eftersom deras föräldrar tog sig en tur till huvudstaden. Igår hade jag dessutom de andra två en stund också. Mannen har jobbat både igår och idag så det har blivit mycket barn och jag:-).


Vi började med att åka och kolla på kusinens gympauppvisning.
Sen tog vi med kusinerna hem några timmar.

Eftersom jag inte kunde ha alla fyra i min bil
så fick min väninnan G rycka in och hjälpa till. Här är det dags för lördagsgodis

Idag träffade vi på kusinerna och moster (min äldsta dotter) i kyrkan när vi var på
barngudstjänsten. Lilla E kunde alla sångerna och sjöng med så högt så församlingen skrattade.


Innan vi gick hem passade vi på att titta till min pappas gravplats som är i en vacker asklund.


W och I spelar "gris", och Kiki tyckte det var jättekul att få vara med:-)

Men hon var så "störig" så hon fick gå ner.

Här bakom rutan (blå fönsterbågar) står I, hon var på simskola.

Storasyster och mormor satt i caféet och myste under tiden.

Bäst som jag satt där fick jag se den här färgkombinationen. Det röda är cafébordet, det blå mina långbyxor och den gröna är min handväska. Coolt, eller hur.

Nu kommer mamma och pappa snart, de har sagt i telefon att de är max 20 minuter bort.
Var sitter man då och väntar om inte utomhus:-)

En riktigt mormor-och barnbarnshelg. Helt otroligt snälla var det också, inte minsta gnäll eller bråk. Massor av energi har jag fått, även om jag är lite trött av att ha delat sovplats med en tjej som ville ligga nära nära:-)

4 kommentarer:

  1. Så fina ni är tillsammans och vad mysigt det är att låna barnbarn:)
    Ska ha mina här om två veckor när föräldrarna ska till Götet på bröllop. Det ser jag fram emot:)
    Och det där med att ligga nära, nära...så gör mitt yngsta också:D Mysigt men trångt när man inte är van.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Det låter som om du har haft en riktigt härlig helg. Hoppas att du får en lika fin vecka. Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt ni har haft det :)

    SvaraRadera
  4. Jaha, här har vi ny designe. Fin! Vad gäller barnbarn så kan jag tänka mig att man längtar efter dem samtidigt som att man gärna vill bli av med dem efter en heldag.
    Kram!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla