torsdag 19 april 2012

Informationstrött

milda makter vad trött man kan bli av information. Har under två dagar matats full med ny spännande information gällande mitt nya arbete. Jag har så mycket att lära och det är så intressant. Men så otillräcklig jag känner mig. Hjärnan kan ta emot hur mycket information som helst, sägs det. Men jag tror att om man ska ha nytta av det man läser och hör, så behöver det landa lite också för att man ska kunna tillgodogöra sig och ha nytta av allt.

Alla borde få möjligheten att byta jobb (eller arbetsplats) då och då. Inte varje år, kanske inte ens vart 5:e år, men tillräckligt ofta för att få stanna upp och tänka i nya banor. Det är otroligt nyttigt och man får bättre perspektiv på sin tillvaro.

Imorgon jobbar jag sista dagen på mitt gamla jobb. Efter två dagar tillsammans med en massa nya människor som var otroligt välkomnande mot mig och en spännande utmaning att se fram emot, så känner jag mig faktiskt helt och totalt klar med mitt nuvarande jobb och ser fram emot att lämna det. Skön känsla.

2 kommentarer:

  1. Tanken har funnits om och byta jobb, men jag hör till dom fega så jag är kvar på samma sen många år. Det är mer fart i dig, heja säger jag.
    Ha en bra helg
    Kram och må gott
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Jag har bytt arbete många gånger. Alltid är det jobbigt att få in allt i början. Man vill ju kunna allt på en gång. Jag brukar drömma om jobbet varje gång jag börjar ett nytt arbete. Man blir lite trött i huvudet. Men det löser sig ju alltid. Plötsligt blir det rutin.
    Kram!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla