söndag 1 april 2012

Påskris i trädformat

I den här stora betongkrukan brukar jag ha en salix under sommarmånaderna. (på vintern står den nergrävd i ett land). Idag gick vi ut för att hämta lite påskris och eftersom krukan är så stor blev det ett stort påskris:-) Vita fjädrar och turkos fåglar.

Har varit en tur på Ikea idag. Köpte bland annat en ny lampa till köket. Den passade in jättefint över det runda bordet.


Sen köpte jag extralånga vita kronljus, så himla fint i ljuskronan. Det blir vackrare med långa ljus, eller hur!


Hittade lite videkissar när vi letade påskris, tog med några små kvistar som får pryda tulpanbuketten.



Köpte även två orchideér på Ikea,
den vita är rätt ovanlig tror jag. 

I morse var det mer än -9 grader kallt här. Tur att jag inte satt ut några penseér än. Dessa står i fönsterkarmen och är konstgjorda. Men väldigt naturtrogna.





Någon som blivit lurad idag? Jag lyckades lura ganska många av mina Facebookvänner, det var kul:-)




(Har tagit bilderna med mobilen, så de är nog lite suddiga tyvärr...)



5 kommentarer:

  1. Nää inga April skämt här ;=) men dan är ju inte slut än.. mysigt med påskris!kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder som andas vår! :) Kram!

    SvaraRadera
  3. Videkissar gillar jag, undrar var jag ska få tag på några....det är inte så populärt om man går och bryter kvistar i tättbebyggt område...

    SvaraRadera
  4. Så fint och ombonat du har det! Jag blir så glad av dina fina bilder. :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Oj, va mycket fina blommor! Tulpaner är nog min favorit!

    Jag skulle vilja tipsa dig om min sida där jag säljer smycken i silver, www.jvalleytwig.se , där är det dessutom 10% rabatt just nu :) Kika in där och hitta din favorit inför sommaren! :) GLAD PÅSK!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla