lördag 31 mars 2012

Två bagare i huset, nordanvind och påskpynt

Så här såg det ut när vi vaknade i morse
Snö på marken
Nordanvinden har blåst hela dagen och det har snöat till och från. Nu ikväll är himlen alldeles blå, men det är lika kallt. Kiki har sovit gott i sin korg i fönstret.

Har haft två av mina barnbarn här i eftermiddags eftersom deras föräldrar hjälpt min man att flytta åt svärmor, som nu fått en plats på långtidsboende, vilket känns skönt.
Tjejerna ville baka bullar och förutom att jag gjorde degen och sedan bakade dem i ugnen, så gjorde de resten själva. Så duktiga! En del av degen hamnade nog i deras magar också:-)






Asta ville också baka

Resultatet, kanelbullar med och utan russin

Har även påskpyntat lite grann. Visst är påsken en härlig högtid med alla sina färger och den goda maten.

Denna dörrkrans köpte jag förra året

Har gömt lite påskpynt under glaskupan så att inte Kiki kan leka med det

På verandan utanför ytterdörren ligger den här hönan och ruvar:-)

4 kommentarer:

  1. Både katten och flickorna valde bra aktiviteter för dagens väder....

    SvaraRadera
  2. Så lika dagar vi har haft: Jag har också påskpyntat, mina barnbarn är här (men vi har inte bakat bullar) och katten sover i sin korg mest hela dagen när det är så här kallt ute;)
    Kram:))

    SvaraRadera
  3. Prognosen sa snö hos oss men den uteblev som tur är. Vi har fortfarande sol hos oss.
    Din katt är ju så söt!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Kanelbullar är det godaste fikabrödet, får
    man sen så bra hjälp är det roligt och baka.
    Ingen snö här än, men det har haglat. Och
    så kallt det är!
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla