torsdag 1 mars 2012

Den som ger sig in i leken....

får leken tåla, sa man förr. Tänker på det när jag läser i aftonbladets nättidning att Ranelid tänkt hoppa av Melodifestivalen på grund av han kritiserats bland annat av en del artister. Jag tycker faktiskt inte särskilt synd om honom. Han borde veta hur mycket åsikter folk har om just melodifestivalen, det är liksom en del av konceptet. Alla får inte positiva omdömen och om han inte förstår det borde han inte ställt upp. Verkar faktiskt lite "divigt" att gnälla nu...

Undrar vad författareliten hade sagt om Sean Banan hade hoppat in på Svenska Akademins möte och utgett sig för att hans sångtexter skulle vara "skönlitteratur" och velat att de skulle ta honom på allvar. Han hade säkert fått lika mycket kritik av dem som Ranelid får av sångartisterna nu...

Nej, jag gillade inte hans bidrag. Hans val var att ställa upp och tävla. Mitt val är att inte rösta på honom.

Artikel i Aftonbladet

6 kommentarer:

  1. Gillar inte heller Ranelid och tycker att han borde vara vuxen nog att ro iland sitt åtagande:/ Har inte och kommer inte att rösta på honom jag heller:)
    Håller fortfarande på Loreen:)
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Är man med i en tävling så är man.

    SvaraRadera
  3. Så rätt! Jag kommer absolut inte rösta, går nog
    på toa när det är hans tur. Men det är synd om
    tjejen som sjunger, henne har han ju helt glömt!
    Solig kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Man kan inte gillas utav alla.......

    SvaraRadera
  5. Min åsikt är att han inget har i den tävlingen att göra. Lika lite som Sean Banan faktiskt.

    Trevlig helg! :)

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  6. Hej på er! Tittar in på bloggen för första gången och kommer att återkomma. Men i fråga om Ranelid har jag inte samma åsikt som ni andra. Jag gillar faktiskt honom och hans bidrag (har skrivit om honom flera ggr på min blogg). Jag hade ingen åsikt om honom alls innan jag var på ett föredrag på Kärra bibliotek hösten 2011. En upplevelse måste jag säga. Jag har läst flera av Hans böcker numera och kan varmt rekommendera KNIVEN. Där får man många tankar.....sen har jag köpt hans bok om sin uppväxt och det förklarar mycket om hans person. Den vuxenmobbing som jag anser det har varit mot Ranelid borde ingen behöva utstå .....ja, så tycker jag. /M

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla