tisdag 20 mars 2012

Vänskap - äkta vänskap!

idag fick jag mejl från en god vän och fd arbetskamrat. Det var ett s k "kedjebrev" med fina ord och bilder i. Den sista bilden i mejlet såg ut så här:


Illustratör Jane Seabrook
Så snart jag såg den, fick jag tillbaka känslan jag hade när min vän slutade på vår arbetsplats för fem år sedan. Vi var verkligen som "ler och långhalm" och delade, även om det låter som en klyscha, glädje och sorg. Hon är en av de få som aktivt stått upp för mig när snåla vindar har blåst på jobbet. Kunde inte tänka mig en enda dag där, utan henne! Det var tufft i början, när hon slutat, eftersom jag inte kände mig trygg ensam och riktigt trygg har jag inte känt mig där sedan dess.

Vi två umgås fortfarande och hon är en av mina allra bästa vänner. När jag svarade på hennes mejl idag, så skrev jag "Precis som på sista bilden, kände jag mig när du slutade på jobbet". Hennes svar löd kort och gott "Jag vet".

Visst är jag välsignad som har en vän som känner mig så väl och som jag kan och får vara mig själv med:-)

3 kommentarer:

  1. Så underbart med en riktigt riktigt god och nära vän! Har man det är man lyckligt lottad. Och visst kan man känna sig halv eller inte helt och hållet hel när det förändras på något vis.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. En god vän är ovärdelig! jag har några sådana men särskilt en ;)varm kram Jessica

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla