torsdag 15 mars 2012

Hissa och dissa

Idag känner jag för att hissa och dissa lite grann. Bu för alla dessa olika USB-kablar man måste ha, eftersom det inte finns en enda standard för exempelvis kameror och mobiltelefoner. Jag har massor av kablar men hittar aldrig den jag behöver när jag behöver den. I lådan är det en enda trasselhög av svarta och gråa sladdar.

Bu för att man inte kan nixa sin mobiltelefon! Vi har sedan många år vår hemtelefon nixad och det brukar fungera utmärkt, ingen som ringer och vill sälja. Bra eftersom jag inte vill köpa något via telefon. Men när det  gälelr mobilen är det tydligen fritt fram och går inte att spärra. Det ringer flera gånger varje dag. Som tur är kan man se vem som ringer och då kan jag välja att inte svara.

Bra:  hurra för husdjur. Så stor glädje det är att ha djur i familjen. Så många tillfällen att skratta åt dem. Som här där Asta och Kiki har parkerat sig i soffan vid köksfönstret. Tror de tittade på småfåglarna vid fågelbordet utanför:-)



Och så vill jag dissa att det kostar hela 10 kronor att besöka den här inrättningen. Inte såååå långt ifrån ett hål i golvet som man ser i vissa länder.


Och så vill jag hissa igen. Nämligen engagerande föreläsare. Har varit och lyssnat på Lena Einhorn ikväll som berättade om sin bok om Siri von Essen som var gift med August Strindberg. Rättare sagt - hon målade med ord så att Siri stod där framför oss. Å vad jag önskar att jag kunde skriva och berätta med sådan inlevelse!

7 kommentarer:

  1. Jag hissar dig för du är så duktig på att skriva!
    Ha en fin kväll.
    Kram Katha

    SvaraRadera
  2. Ulla - med risk för att verka vara en ja-sägare så håller jag med dig - igen! ;) Det är underbart med husdjur ♥ Den WC:n borde man få besöka gratis och kabeltrassel är något som är mycket irriterande. För att inte tala om alla sladdar under dator/skrivare/TV mm.
    Däremot har jag aldrig hört Lena Einhorn föreläsa. Föreläsare kan ju vara rena sömnpillren men en del har förmågan att leda en in i en annan värld:)
    Kram! :)

    SvaraRadera
  3. Vilka gulliga djurbilder! Jag säger ja till dem :) Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja här är det bara och hålla med. Kablar tycker
    jag är en snårig historia också och husdjur önskar
    jag att jag hade. Men jag passar ju sonens hundar ofta.
    Vi har nix på vår hemtelefon, men dom ringer ändå!!
    Trots att jag förnyar nixet, blir tokig på allt ringande
    ibland. Så jag har faktiskt en egen nix-knapp= knäpp bort.
    Ha en fin helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Håller med dig på alla punkter! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Härligt med djur ;) människans bäste vän!kram Jessica

    SvaraRadera
  7. Det måste ha varit en upplevelse att träffa och höra på Lena E. Jag har läst boken och har den fn på listan bland "bra böcker jag läst" på min blogg. Ja, allas vår ÅÅgust var nog inte det lättaste att vara gift med. Trevlig helg!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla