söndag 18 mars 2012

För gammal för att ta sitt straff....??

Hovrätten sänkte straffet för ett par personer som hållit på med grova rån och som skjutit skarpt i samband med detta. Skälet till att de fick lindrigare straff var av hänsyn till männens ålder. Va???

De har, trots sin höga (?) ålder varit fullt kapabla till att fara runt och skrämma slag på de stackarna de rånat och även klarat av att få med sig en massa pengar. Hur kan då deras ålder vara en förmildrande omständighet? Är det någon som tror att de som blev rånade blev mindre rädda för att det inte var ungdomar som rånade dem? Skjuter någon skarpt så kvittar det nog vilken ålder skytten har, den som utsätts för detta får säkert men för livet ändå.

Jag blir såååå irriterad på den här typen av strafflindring. Självklart ska de sitta av hela straffet de fick i tingsrätten!

9 kommentarer:

  1. Självklart tycker jag också, nästan så dom kunde ökat på straffet lite. Gamla gubbar göra så!!
    Solig kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Hej!! Först lite om det här med reklam och perfekta kroppar: Håller verkligen med dig! Och hur löjligt är det inte med reklam för hudcreme som föryngrar din hud visat av max 25-åriga modeller med perfekt hy!? Det har jag retat mig påofta. Vem går på det? Och "frissigt" hår före och efter hårtvätt med undermedel: Jag har frissigt hår och jag lovar att det är inte samma modell "efter" För det är omöjligt! Har en dotter som är hårfrisörska och hon håller med mig:)

    Det här med brott och straff i vårt land är mest ett stort skämt över huvud taget!
    Hoppas att du har haft en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. När jag läser min kommentar nu ser jag att jag låter väldigt bitchig idag:))) hahahaa

    SvaraRadera
    Svar
    1. tycker inte du låter bitschig, håller med dig i det du skriver!

      Radera
  4. Känner inte till vad det skulle vara för rån men kan det verkligen stämma att det varit förmildrande enbart av åldersskäl?? Verkar väldigt underligt om det inte rör sig tex om senildemens eller liknande....men brott fixade de tydligen.../M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det stämmer tyvärr.....Världen är upp och ner. De var inte senila.

      Radera
  5. Ja det är helt galet enligt mig!!!
    Kram!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla