fredag 30 mars 2012

Jag vill också kunna dansa som i Let´s dance

jag har skrivit om det tidigare men gör det igen: jag är så otroligt imponerad av de tävlande och deras instruktörer i Let´s dance. Kämparglöd, blod, svett och tårar. Och direktsändning. Jag vet hur svårt det är att få till stegkombinationer så att händer och fötter gör rätt sak i rätt tid. Att dessutom komma ihåg en flera minuter lång koreografi med en stor publik som tittar på - modigt!

Gillar verkligen programmet. Vackra kläder, fin musik och som sagt de som gör sitt bästa på dansgolvet. Får en klump i halsen när jag ser Camilla H gråta av glädje och lättnad, njuter av att se Marcus stolta hållning, ler åt Antons vickande "ankrumpa", känner med Camilla L.s nervositet och gungar med i Helenas dans. Ja, jag njuter av att se dem kämpa för att ge oss en fin show.

Alla reklamavbrott kunde jag dock varit utan...

Missade du programmet, här kan du njuta av Anton Hyséns show. http://www.tv4play.se/noje/let_s_dance?title=anton_hysen_-_cha-cha&videoid=2176132

1 kommentar:

  1. Har också sett Let's Dance. Blev rörd av Camilla redan innan hon började gråta. Tyckte synd om hemnne för att hon hade så dålig kondition. Hon har inte haft något lätt liv, hoppas att hon får en skjuts nu. Träna, känna sig accepterad, kanske minska lite i vikt. Det vore bra.
    Sedan har jag skrattat: åt Tony som nog var mer än lite intresserad av den lilla vickande ankrumpan:D

    Fortsättning följer...;)
    Kram!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla