lördag 10 mars 2012

Sound of music, Loreen och prinsessan Lillifee

tillbringat dagen med maken, döttrarna och en god vän. Vi har varit och sett musikalen Sound of music. Min kusins dotter spelar med i föreställningen i tre mindre roller och hon är otroligt begåvad! Vi träffade både hennes mamma (alltså min kusin) och hennes syster (alltså även det min kusin) och hennes son. Vi träffas inte så ofta så det var roligt att få krama om dem.


Och vem är som vanligt den mest färgglada..;-)

På vägen hem, det var några mil att åka, lyssnade vi på meldodifestivalen på radio. Hade ingen aning om att den gick i radio också, men det var rätt kul att bara lyssna på låtarna utan att se framträdandet. Kom hem lagom till Dannys nummer. Han är bra, har gillat honom sedan Idol-tiden och han sjöng Tommy Nilssons "Öppna din dörr" med 10 gånger mer känsla än Tommy själv.

Men det hjälpte inte idag, för Loreen har varit min favorit sedan första delfinalen. Vilket nummer! Suggesivt, vackert och med sådan känsla. Grattis Sverige till ett bidrag som jag tror kan vinna i Euorpafinalen!
Vinnarlåten!
Prinsessan Lillifee 2: Den lil


Imorgon ska jag och två av mina barnbarn gå på bio, det blir "Princessan Lillifee 2" (jag har inte sett nr 1...), så det blir en helg i kulturens tecken:-)

2 kommentarer:

  1. Jag gillade Loreen och Lisa Miskovskis bidrag....

    SvaraRadera
  2. Mysigt att träffa släkten! Håller med att Loreens nummer var så vackert!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla