tisdag 13 mars 2012

Oj, vad jag har skrattat ikväll

har varit med en jobbarkompis på föreläsning om kroppsspråk. Föreläsaren var en känd skådespelare, Lennart R Svensson och han var verkligen skicklig på att få oss att skratta åt oss själva och åt våra beteenden! Dessutom var han härligt avspänd och närvarande på scenen.
bilden hämtad från Lennarts hemsida
Men det var också en hel del allvar i det han sa, för det är otroligt lätt att påverka en annan människas syn på en själv bara genom hur ens kroppsspråk är. Ju mer jag hör om detta desto mer fascinerad blir jag. Efter kvällens övningar kommer jag nog att iaktta mina medmänniskor (och mig själv) på ett litet annat sätt från och med nu:-)

Jag fnissar också åt Facebookreklamen som kommer upp på "min" sida. Känner till att man väljer målgrupp när man köper annonser där och reklamen sen bara visas för dessa personer. Sen säger en del att annonserna kommer upp beronde på vilka intressen man har. Det kanske stämmer ibland:-) .Idag kom följande upp på min sida:

Naturlig hudvård (jaja, det är ok), parfym (också ok), bantningstips (jo, jag vet att jag behöver gå ner i vikt men måste de skriva det på näsan på mig..?), datavirusprogram (kanske det ja), antiåldrande-kräm (njae, jag struntar faktiskt i mina rynkor, eller rättare sagt, de passar bra i mitt ansikte) och sist men inte minst vill de erbjuda mig ett lån på 350 000 kr (nej, jag vill hellre vinna den summan i så fall).

Oftast kollar jag inte alls på den där reklamen, men ibland kan jag inte låta bli när jag erbjuds saker jag inte visste att jag behöver:-)

6 kommentarer:

  1. Låter som en härlig kväll. Somna med ett leende på läpparna.
    Ha de gott!
    Kram Katha

    SvaraRadera
  2. Vad kul det låter med en sådan föreläsning. Kroppsspråk är ju väldigt intressant. Så nu ligger din omgivning illa till när du kan avslöja dem allihop! Haha!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Måste ha varit en trevlig föreläsning, det är ett intressant ämne:)
    Jag har också sett den där reklamen; för mig handlar det om ungefär samma saker: Men jag får också upp kataloger med stora storlekar:/ HUR vet de det? *morr* Det känns som att de vet att jag har givit upp om bantningen...
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Intressant föreläsning du varit på, ja det gäller att inte sitta med armarna i kors:)

    kram 3 tanter

    SvaraRadera
  5. Intressant o roligt med bra föreläsare!kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Åh vad spännande! Sådant är så intressant.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla