söndag 25 mars 2012

Kaffe i solen och kärt besök

Underbar vår, jag njuter i fulla drag av den bleka solen,  fåglarnas kvitter, värmen som är precis så där frisk och lagom som jag gillar. Kaffe utomhus, det är det godaste kaffet.

Kiki smyger omkring lite försiktigt på verandan, hon har ännu inte vågat sig ut på gräset. Perfekt att gömma sig bakom tulpanerna..


Fick besök av minstingen av barnbarnen, storasyster skulle på simskola och mamma sjöng i kören. Så då passade mormor lilla E, 3 år i maj. Fick hjälp att laga mat; hon sköljde potatisen när jag skalat dem. Jag berättade att jag gillar rå potatis och då ville hon förstås smaka. Hon tuggade tappert en stund men jag såg att hon inte tyckte det var gott så jag sa att hon fick spotta ut:-). Sen fixade vi tvätten och så satt vi en stund i solen och myste och pussades. Och sjöng en massa sånger förstås.

Vem kan motstå den här lilla tjejen:-)

7 kommentarer:

  1. Hej! Vilken härlig dag du haft! En liten sötnos på besök och en annan som smyger bakom tulpanerna. Jag har jättesvårt att dricka kaffe ur såna muggar utan öra. Jag tycker att det bränns så hemskt om man fyller dem ända upp i kanten. Har sett fina turkosa muggar utan öra på vår blomm/pyssel/inrednings affär här. Vill ha dem. Får väl låta bli att fylla kaffet så högt upp bara.

    Ha en ny bra vecka!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag du haft! Med sol, kaffe och barnbarn. Det ser så mysigt ut!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Kaffet ute i solen smakar mumma. gullig lilltös ;) kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Hej Ulla!

    Vilken fantastisk söndag du har haft! Den bästa av dagar med solsken,kaffe utomhus och det bästa av allt besök av barnbarn. Livet är gott! :)

    Sköt om dig och ha en fortsatt fin kväll!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Å vilken underbar liten trollunge!
    Ha de gott!
    Kram Katha

    SvaraRadera
  6. Vilken liten sötnos! Och så fint klippt hon är:) Underbart att få ha barnbarnen hos sig ibland!
    Håller med dig om att kaffe smakar bäst ute:) Vilken härlig helg vi har haft och så mysigt med lilla Kiki som smyger runt på altanen:)Tänk så mycket nytt hon har att upptäcka!
    Ha en bra start på veckan!
    Kram:)

    SvaraRadera
  7. Åh vad härligt det ser ut och vilket härligt besök :) Kram!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla