lördag 17 mars 2012

Hur dumt får det bli....?

slötittade framför tv:n i väntan på resultatet från The Voice och hamnade förstås mitt i reklamen. Rycker bokstavligen till när jag ser trådsmala tjejer med "perfekta" kroppar göra reklam för någon slags underkläder som får dig att se ut som du gått ner en storlek.

Det är kanske bra idé, om än varmt och svettigt (tror jag), för den som vill se smalare ut. Men vad i hela friden ska dessa modellerna ha ett sådant plagg? De är ju redan så smala som de kan vara. Skärpning Triumph!! Vill ni sälja en produkt som gör oss smalare så visa den då på en person med något lite (eller mycket) överrvikt, inte en med undervikt!

Vilken slags kroppsideal är vi ute efter egentligen....?

Varsågoda och kolla själva...

1 kommentar:

  1. Visst är det skrämmande! Jag brukar stänga av ljudet och göra något annat när det är reklam. Jag blir tokig av allt lurendrejeri.
    Kram!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla