måndag 26 mars 2012

Besök i huvudstaden

i eftermiddag/kväll åker jag och en kollega till Stockholm. Imorgon förmiddag ska jag vara med på ett möte och sedan ska vi båda vara med på en konferens fram till onsdag kväll. Vi är en massa informatörer från hela Sverige som samlas, en gång per år,  för att ta del av vad som händer inom vår bransch. Brukar vara intressanta och givande dagar.

Det börjar närma sig nu. Mitt nya jobb:-). Klart att jag funderar ibland vad jag har gett mig in på. Jag lämnar ett jobb och en bransch som jag kan hyfsat bra, efter nio år,  för att gå över till något helt annat. Men det är väl det som kallas utveckling och som jag inte kan motstå även om det känns lite skrämmande...

Jag får luta mig emot ett visdomsord från en av vår tids största tänkare:
”Om det finns en lösning på ett problem, är det onödigt att oroa sig. Om det inte finns nån lösning på problemet, är det meningslöst att oroa sig." Dalai Lama

Bilden är tagen i det vackra rum som fanns för meditation på retreatgården jag var på för ett tag sedan.

2 kommentarer:

  1. Eftersom du blev erbjuden jobbet är det någon som tror på dig och vill ha dig....

    SvaraRadera
  2. Hälsa min barndomsstad från mig;) Tycker att du gör helt rätt med jobbet!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla