fredag 9 mars 2012

Urdålig ursäkt....

är att säga -"gör inte jag/vi det så gör någon annan det" när det gäller att försvara dumma grejer! När det istället skulle ordna sig om alla faktiskt bara låter bli att göra, för då blir det "ingen annan" som gör heller.

Jag har respekt för att man kan ha olika åsikter i en del frågor. Men att gömma sig bakom den dåliga ursäkten, för att man inte vågar stå för vad man tycker, det gillar jag inte.

Senast idag hörde jag en intervju på tv där man frågade "folk på gatan" om vad de anser om vapenexport till diktaturer. Jag som är helt emot vapenproduktion och därmed också mot export av vapen oavsett vilket land, reagerar när flera personer svarar att de tycker det är helt okey att vi gör det. -För om inte vi gör det, så gör någon annan det.........

Att vi som bor i ett demokratiskt land, som inte själva varit i krig på flera hundra år, sitter här tryggt i vårt lilla land och tycker det är helt ok att vi skickar krigsmaterial till en diktatur som förtrycker sitt lands invånare - det kan jag inte förstå. Hur mycket jag än tänker på det....

3 kommentarer:

  1. Enligt mig så har du helt fullständigt rätt i det du skriver! Varför i fridens namn ska vi skicka vapen till ett land av diktatur?! Inga vapen alls till ingen stans alls säger jag.

    Trevlig helg!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Skrota alla vapen och lobotomera alla krigiska galningar!
    Eller...är det kanske också övervåld?
    Nej, någon lösning har jag inte men jag håller fullständigt med dig!
    Fredagskram:)

    SvaraRadera
  3. Bra inlägg! Det är en fruktansvärt dålig ursäkt. Alla måste ta ansvar för sina egna handlingar oavsett vad någon annan skulle ha gjort eller inte gjort. Kram!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla