onsdag 28 mars 2012

Vind, vatten, jord eller eld..?



dag två av vår kommunikatörsträff är nu slut och jag är äntligen hemma igen efter två nätters frånvaro. Hem ljuva hem:-).

Gårdagskvällen ägnade jag och min kollega åt att slappa på våra rum. Det ingick middag för alla men vi valde bort den och beställde istället hamburgare till mitt rum via roomservice. När maten var uppäten sa min kollega AM hejdå och godnatt och gick till sig. Vi var båda trötta och längtade efter lugn och eftertanke. Även om jag tycker det är trevliga människor som var med på konferensen, så kände jag ändå att kvällen på rummet skulle ge mig mer energi.

Idag har vi haft ett lika inspirerande program som igår. Avslutningspasset var en röstcoach som skulle lära oss att förbättra våra muntliga budskap. Som vi skrattade! Hon var helt underbar som föreläsare. Kunde förställa rösten på hur många olika sätt som helst. Fick oss att öva de mest underfundiga övningar och göra oss till allmänt åtlöje till vår egen glädje:-)

Vi fick bland annat lära oss att vi människor är något av följade fyra element: vind, vatten, jord och eld. Sen fick vi göra olika övningar genom att säga en mening på ett visst sätt tillsammans med olika gester för att testa vad det innebar. Jag tror nog att jag kan säga att jag är ELD. Med drag av jord.

Tågresan hem gick bra, tåget var till och med före tidtabell men lite slitna var vi nog. Trots det så såg vi så här pigga och fräscha ut, hahahaha!!

5 kommentarer:

  1. Ja men ni ser ju för bedårande ut! ;)) Trötta ser ni då inte alls ut att vara, tror jag.. :)

    Skulle varit kul att få höra vad ni övade på, det muntliga budskapet alltså :)

    Sv; Tack för hälsningen. Ja, det skulle bara fattas löss också. Det har vi gudskelov aldrig haft. Jag hoppas dottern slipper vattkoppor på vissa ställen iaf... Stackars lilla hon.

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Härligt, tröttande och inspirerande samtidigt :)

    SvaraRadera
  3. Det är kul att vara borta, men underbart att vara hemma! :)

    SvaraRadera
  4. Ja undrar vad man själv är jord, eld ,vind eller vatten ;)) skojsig bild ;0 ha det gott kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Låter som att ni haft riktigt kul och intressanta dagar.
    Kram!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla