fredag 27 april 2012

Ny på jobbet

en annorlunda och intressant vecka har det varit, denna min första vecka på nya jobbet. Många resor har jag hunnit med -  fyra olika på fem dagar plus kvällsjobb tre kvällar. Men å andra sidan har jag istället kunnat ha ledigt lite längre på mornarna. En ny erfarenhet för mig, som gillar att sova utan att ställa väckarklockan.

Jag har blivit väl mottagen och välkomnad av de människor jag mött. Det är massor av saker som jag ska lära mig, många nya personer att lära känna och en massa nya intryck öser över mig hela tiden. Men det är stimulerande!!! Inte en enda minut har jag saknat mitt gamla jobb.

Har bestämt mig att ta det lite lugnt och inte ha för stora krav på mig själv så här i början. Ta det som det kommer och lösa saker efterhand. Kan vara bra att tagga ner ibland.

Nästa vecka får vi flytta in i vårt nyrenoverade kontor. Innan dess ska vi åka och handla möbler och montera ihop dem......Det finns saker jag är bättre på än att skruva och muttra:-). För det krävs tålamod att läsa bruksanvisningar. Har redan förvarnat käre maken om att han gärna får besöka vårt kontor just den dagen. Och skulle han råka skruva ihop några möbler när han ändå är där, så blir ingen ledsen för det.

den här bilden vet jag tyvärr inte vem som tagit, fanns på en fb-sida.

6 kommentarer:

  1. Låter ju som en bra början:) Hoppas att du kan hålla dina föresatser att ta det lite lugnt i början ;)
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Och trött brukar man bli när man byter arbetsplats :)

    SvaraRadera
  3. kathas kortmakeri28 april 2012 kl. 08:40

    Helt rätt tänkt du hinner massor vad tiden lider. skynda långsamt.
    Kram Katha

    SvaraRadera
  4. Låter som en fin start på nya jobbet...ha en skön helg och hoppas du har lika fint väder som jag, kram

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Så roligt att läsa om din vecka! kram Jessica

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla