söndag 29 april 2012

Massor av växter och ljuskrona med änglavingar

Nu är våra salixar i sina krukor igen. På vintern står de nergrävda i ett land men hela sommaren står de i krukor på framsidan av huset. Här kommer en kavalkad av bilder (som vanligt tagna i mörker...) inklusive min ljuskrona som helt ofrivilligt fått änglavingar. Jag samlar på dockor och en av dem är en ängel. Eller var - kanske jag ska säga. Katten Kiki tyckte nämligen inte att hon skulle ha några vingar. Var gör man av vingarna så att inte katten käkar upp dem? Jo man hänger upp dem så högt man kan, blev rätt fint det också:-)


Lagerträd (som också övervintrar inomhus), timjan och rosmarin

Tomatplantorna i de nya fina svarta krukorna

Paprikaplantan får stå inomhus ett tag

Ett kar fullt med pelargonier, bl a årets pelargon som är gul och den mörkröda kärlekspelargonian.

den stora salixen

den lilla Salixen

miniväxter i ny "kruka"




4 kommentarer:

  1. Vilken underbar header!
    Du har en utmaning hos mig :)

    SvaraRadera
  2. Oj, gerberan var jättestor....men det gick att scrolla ner under den :)

    SvaraRadera
  3. Så underbart! Önskar att jag var lika bra med växter som du är!
    kram!

    SvaraRadera
  4. Det finns en poweraward till dig på min blogg.
    Kram!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla