måndag 2 april 2012

När någon har bestämt sig

hur det redan är, då slutar de lyssna. Då kan man argumentera sig blå för sin sak. Till ingen nytta. Ändå försöker man. Man ser i ögonen att att det stängt i öronen. Ändå fortsätter man att försöka nå fram. Man hör på svaren man får att den man pratar med bara hör det som personen vill höra. Inte det andra. Jag fortsätter att försöka eftersom jag känner att det jag argumenterar för är viktigt.  Att någon far illa på grund av att någon annan redan har bestämt sig för sin verklighet. Jag får tårar i ögonen av vanmakt.
-Men snälla lyssna! vill jag ropa. Men det är för döva öron. Jag ser att det är stängt. Helt stängt. Och jag tystnar......




bilden är lånad från Facebook, ursrpunget är okänt för mig.

6 kommentarer:

  1. Både tankvärt, fint och ledsamt....hoppas veckan börjat bra, kram

    SvaraRadera
  2. Det finns så många som gör så för att de är så rädda för att hamna i en konflikt, är bekväma eller ännu värre inte bryr sig för att det är enklast så och de slipper ta av sin egen energi. ...egoism med andra ord. Tur att det finns en hel del av den andra sorten också...de som bryr sig.

    SvaraRadera
  3. Finns för många av den sorten...Den sorten som inte lyssnar.

    SvaraRadera
  4. Har precis hittat till din blogg. Blir berörd av det du skriver. Känner vanmakten men har förhoppningen att du kanske sått ett frö som förhoppningsvis någon gång börjar gro...

    SvaraRadera
  5. Ibland får vi bara bestämma oss för att det faktiskt inte är någon idé att fortsätta försöka. Kram!

    SvaraRadera
  6. stängda dörrar/öron är ju hopplösa! kram på dig/ Jessica

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla