tisdag 10 april 2012

Tusen nålar och packning x 2

har varit på massage idag, vi får gå ett antal gånger på arbetstid och använda friskvårdspengar till det, så det är en fin förmån. Men skönt, det är det inte.

Jag har haft ont i min arm i ett par veckor, det värker i axeln och i underarmen och handleden. Idag passade min massör på att massera där, och om någon vet vad "tusen nålar" är så förstår ni hur det kändes om jag säger att det var som 10 000 nålar.....Hoppas att det gör gott i alla fall, men jag kände mig ganska "mosig" efteråt.

Håller på och tömmer mitt rum på jobbet. Märkligt så många personliga saker jag släpat dit genom åren. Nu är det nästan bara kontorsmöbler där och det ser kalt och otrivsamt ut. Det är bra, tycker jag, för då blir jag nog inte så sentimental när jag ska lämna det om två veckor. Jag vill ju sluta och börja med något annat, men jag har ändå svårt att säga hejdå till kollegor som jag jobbar nära i många år. Vi har delat både skratt och tårar och kramar. Så visst känns det att packa ihop.

Nu ska jag börja packa väskan här hemma. Ni som läser min blogg vet att jag verkligen inte gillar att packa. Jag tycker om att resa, men inte att packa. Nu ska jag åka och träffa ett gäng branschkollegor som jag jobbat tillsammans med i en styrelse i sex - sju år. Vi ska ha möte på torsdag och sedan ska vi äta en gemensam middag på kvällen eftersom jag inte ska vara kvar i styrelsen längre. Det kommer att bli  väldigt nostalgist, ialla fall för mig. Den gruppen har gett mig så många glada minnen och så mycket energi. Kommer att sakna dem väldigt mycket.

Jag måste åka till huvudstaden redan i morgon kväll annars hinner jag inte i tid till mötet på torsdag morgon. Och för att hinna med både att jobba i morgon och till tåget i tid så måste jag packa ikväll....Brrrr.

Bilden är från flygplatsen i Turkiet när vi satt och väntade i 5 timmar på att få flyga hem

5 kommentarer:

  1. Nej det där med nålarna lät verkligen inte trevligt. Massage ska ju inte göra så ont då kanske det är annan typ av behandling eller så som behövs...

    Det är inte kul alla gånger att packa ihop sina grejer än fast det är frivilligt, man har valt det själv. Hopps det blir roligare att plocka upp dem på ny plats kanske.

    Ha det trevligt i huvudstaden :)

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Hoppas att massagen löst upp det onda och spända. Det kan ta några timmar innan det känns.
    Kul att åka iväg på en liten tripp.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Förstår att det känns att lämna.....men något nytt väntar på dig :)

    SvaraRadera
  4. Så nu är ni masserade och som nya både du och den Lyckliga Pralinen A-L:) Hoppas du får en trevlig Stockholmsresa och att vädret lägger av med det här kyla-snö-regn-och-blåst-tramset!
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Att lämna kan vara riktigt svårt, men när man väl gjort det så väntar det nya och spännande. Hoppas att det gick bra att packa och att du får en riktigt härlig resa.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla