lördag 21 april 2012

Mellan två jobb

är jag under två hela dagar, lördag-söndag:-). Njuter av stunden att ha lämnat det gamla och att se fram emot det nya.

Igår blev jag avtackad flera gånger. Först av en massa kollegor som gav mig ett jättevackert halsband i form av ett hjärta (japp, hjärtan gillar jag). Vi tog en fika tillsammans som två av tjejerna hade fixat, tack för det!

Fick även besök av två personer från vår reklambyrå som jag jobbat länge med. De hade tillsammans med sina kollegor köpt presenter till mig, så snällt!!

Igår kväll var det avtackningsmiddag på en pub i den närbelägna staden. Det var drygt tio kollegor som bjudit med mig ut för en trevlig kväll. Vi hade jättetrevligt och det blev många goa skratt. Men också några tårar när det var dags att gå hem.


Jag är stolt och ödmjuk över att vara så uppskattad som kollega att så många tog sig tid med detta. Kände mig så glad för det även om det var vemodigt.
Snackade med min nya kollega i telefon igår. Hon sa att hon gjort upp ett schema för mina två första dagar, det känns tryggt och bra. På måndag åker vi tillsammans till huvudstaden för att vara med på ett stormöte. Det blir nog en annorlunda "första dag på nya jobbet".

Idag är det ett år sedan min pappa dog. Det känns som det var igår samtidigt som det känns som det var väldigt länge sedan. Märklig känsla. Var på kyrkogården och la en blomma vid gravplatsen i asklunden. Det är en vacker och fridfull plats. Den vita rosen som ligger på marken är från oss.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla