måndag 9 april 2012

Nu blir det till att spara och gneta...

för nu har vi bokat en resa till Turkiet i höst. Innan dess ska vi åka till Frankrike med äldsta dottern och hennes familj plus en god vän till oss. Jisses, vad vi reser:-). Och inte har vi vunnit på lotto heller utan det blir till att spara och gneta. Men att resa är bland det bästa jag vet. Uppleva nya platser och miljöer, göra något helt annat än det man gör hemma. Äta annan mat, koppla av, umgås och förhoppningsvis sola lite också.

Vi var i Turkiet i höstas, och jag har längtat tillbaka sedan dess till de trevliga människorna, den sköna värmen, den goda maten, den vackra naturen..... Vi hade inte tänkt boka någon resa i år eftersom vi redan bestämt att åka till Normandie i sommar. Men nu blev det så här, och vi ser fram emot båda delarna fast på olika sätt.

Jag kanske vågar testa detta  i år, ville gärna förra året men var för feg....


Nu är det slut på påskledigheten, visst vore det härligt med fler långhelger! Mer påsk och pingst åt folket:-)
Om två veckor börjar jag mitt nya jobb......

5 kommentarer:

  1. Vi har också talat om Turkiet till hösten. Fast jag är mer sugen på Cypern:) Inget är dock bokat ännu, så vi får se vad det blir. Spännande med nya jobbet:) Hur känner du dig? Nervös, eller?
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej Karin, nej ännu är jag inte nervös. Men det kommer nog första dagen på nya jobbet:-)

      Radera
  2. Här är en till som längtar till Turkiet! Har aldrig varit där och så fort mammaledigheten är över och pengarna börjar strömma?? in bär det av!

    Jag var på en påskmässa i Spanien för flera år sedan och det var en häftig upplevelse!

    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  3. Att resa är alltid lika rolig, visst?
    Låter spännande med nytt jobb!
    Nya arbetskamrater, nya rutiner, kanske nya arbetsmoment.
    Önskar dig all lycka med det nya jobbet!

    SvaraRadera
  4. Vi har funderingar på att resa någonstans snart. Turkiet skulle inte vara dumt. Tyvärr är jag flygrädd så det blir oftast att jag avstår när det väl gäller. Jobbigt! Men det har blivit en del resor genom åren i alla fall.
    Kram!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla