måndag 16 april 2012

Du ser för glad ut...

när du säger att du inte ska jobba kvar här, sa en kollega till mig idag och flinade.

Det är riktigt skönt att höra. För jag ser verkligen fram emot att få börja med något helt nytt. Även om kontrollmänniskan i mig sitter och småskriker i mitt öra att jag kommer att vara en belastning för mina nya kollegor ett bra tag, eftersom det tar tid att lära sig allt nytt.

Då säger jag till kontrollmänniskan att det nog är meningen att den ska tagga ner lite. Att låta mig få vara den där som bara tar in och som inte kan eller ska bidra så mycket än. För att tids nog köra på igen.

Kollegan sa också att han är jätteglad för min skull, men att jag inte behövde se så glad ut. Sen skrattade han gott. Jag lovade honom att se lite lidande ut på fredag, som är min sista dag på mitt gamla jobb:-).

Ikväll har chefen varit här. Vi bor i samma by, lite märkligt egentligen, för här finns bara 12 hushåll....I alla fall så pratade vi jobb några timmar, han har varit ledig ett par veckor och behövde stämma av läget . Det är för mycket annat inbokat de kommande dagarna för att få till ett möte på arbetstid. Känns rätt skönt att inte ha chefen i samma by från och med måndag:-))

Imorgon kväll åker jag till huvudstaden igen, denna gången för att i två dagar få introduktionsutbildning i mitt nya jobb. Nervöst och spännande på samma gång....



1 kommentar:

  1. Hurra för dig som vågar! Koppla bort kontrolldelen ett tag nu och kör på!
    Kram:)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla