lördag 2 april 2011

Dags igen

skulle slänga soppåsen tidigare ikväll och öppnade vaskskåpet för att ta bort påsen ur hållaren. Woooops! Halva påsen söndertuggad....Vad hade hänt?? Typiskt "mustuggat" på nåt sätt. Men musen vi hade på besök i början av veckan är garanterat inte kvar.

Maken och jag räknade snabbt ut att den förra musen lämnade oss (inte helt frivilligt om jag ska vara ärlig) redan i tisdags. Nog har vi slängt sopor sen dess...? Det är vi nästan säkra på. Jo, så klart att vi har. Eller?

Vilket betyder att det måste vara en (hoppas inte det är fler) ny oväntad besökare. Där fick jag för att jag lurades på FB igår när det var första april och skrev i statusraden att jag hade fått två nya möss i skåpet varav en hoppade upp i håret på mig. Inte kan väl möss hoppa upp i håret på riktigt? Känner en viss oro för att öppna dörren nu.

Ingen fälla har vi heller. Den gick sönder i förra musjakten. Vi funderar på hur man gillrar en ost utan fälla. Nu ligger osten på golvet i skåpet. Det är en test. Är ostbiten borta imorgon, då är det en (som sagt helst inte fler...) mus på besök igen.

Är ostbiten kvar så får vi fundera på hur ofta vi slänger sopor i den här familjen. Då måste det vara den förra musen som tuggat. För visst borde ost-testen funka, tror du inte det? Eller ska jag ställa dit en kopp Gevalia trots allt? Gillar möss kallt kaffe? Har ingen mustermos, vad jag vet. Vi provar med osten först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla