måndag 4 april 2011

Hysteriskt rörigt

imorgon är det dags igen att gå på utbildning i jobbet, handlar om vårt nya datasystem. Den är två dagar men jag kan bara vara med på en för sen ska jag på en annan utbildning i Malmö onsdag - torsdag. Så klok jag ska bli efter det:-)

Och högarna på skrivbordet - både det fysiska och det digitala (inboxen i mejlen) kommer att vara överfulla efteråt. Men det kan jag inte göra något åt. Bara försöka ta en sak i taget, lugnt och metodiskt. Ju fler gånger jag säger det desto lättare att tro på kanske.......

Önskar mig en idiotsäker metod för att komma ihåg allt som ska göras. Gillar inte "uppgifter i outlook", är så lätt att missa där. Vet att man kan ha olika färger och gruppera och  så men den metoden passar ändå inte mig. Nu skriver jag listor och lösa lappar. Och måste ha lappar på att jag inte ska glömma listan! Eller listorna. Som finns i flera olika block. Hysteriskt rörigt! Jag hatar att ha röra på mitt skrivbord. Det ska vara kliniskt rent, ska se ut som ingen jobbar där. Då får jag lugn i min själ. Men hur åstadkommer jag det nu när jag har svårt att koncentrera mig på en sak i taget?

Någon som har ideér på hur jag ska ha koll på allt som jag ska komma ihåg att göra? Alla förslag, (utom uppgifter i outlook:-))  mottages TACKSAMT!

2 kommentarer:

  1. Här kommer en snabb kalender
    http://davidseah.com/compact-calendar/
    eller
    The Emergent Task Planner
    http://davidseah.com/node/the-emergent-task-planner/

    SvaraRadera
  2. tack, ska kolla. Finns de även på svenska?

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla