lördag 2 april 2011

Kravall-apa

är en sån som jag, fick jag lära mig igår av en vän, som också är kravallapa. Trevligt att det finns ett namn på min typ av personlighet:-). Jag är ju dessutom född i Apans år, enligt den kinesiska tron, så det stärker det hela ytterligare.

Vad är då en kravallapa? Tror att det är Kjell Enhager som myntat uttrycket och han påtalar vikten av att våga sticka ut och prova nya saker. På sina föreläsningar menar han att man skall våga gå utanför normen.

 -Den som tänker som alla andra och gör som alla andra får resultat som alla andra! Han pratar också om att vi alla har en massa "valda sanningar" som påverkar och begränsar våra liv. Att man skall våga vara en "kravallapa" och gå emot strömmen!

Och såklart är jag, och har alltid varit, en kravallapa. Det tror jag att de flesta som jag känner kan intyga. Har dessutom flera vänner som också är kravallapor, även om vi inte är överrepresenterade bland de vi kallar "vanliga Svenssons":-)


Källa: http://www.kjellenhager.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla