måndag 11 april 2011

Mamma byter bo?

varför i hela friden ställer man upp i ett sådant TV-program? Två familjer som "byter" mamma under en vecka medan TV spelar in. Självklart väljer man personer så att så många konflikter som möjligt uppstår så TV-publiken kan sitta hemma och "gotta sig" åt att de i alla fall inte har det så illa själva. Eller varför tittar man? Får ofta höra av folk som kollar på såna program att "det är så intressant med konflikter". Näää, säger jag. Får inte ut ett dugg av att kolla på "Svensson" som bråkar, super, har sex, köper som galningar i TV eller som gör bort sig på andra sätt.

Hur är det ställt med människor som vill delta i dokusåpor, har de ingen självrespekt kvar? Är priset att bli kändis inte lite väl högt?

Nej, jag har inte kollat på något avsnitt, jag dristar mig till att helt "fördomsfullt" tycka till ändå. För jag gillar inte programidén. Avskyr nämligen när man blandar in barn i dokusåpor. Låt vara att vuxna vet vad det gör (gör de?), men barnen förstår inte konsekvensen och ska inte heller behöva bli utsatta för såndant här. Det är min uppriktiga mening.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla