torsdag 7 april 2011

Fäjsbokstrul

brukar länka min blogg till Facebook. Döm om min förvåning när jag skulle länka inlägget om Paris och fick ett meddelande att jag blivit stoppad på grund att någon ansett min blogg vara stötande eller rent av skräppost!! Så här stod det:
Det här meddelandet innehåller blockerat innehåll som tidigare har flaggats som stötande eller skräppost. Meddela oss om du tycker att detta är felaktigt.
Tyckte förstås att det var felaktigt och fick då upp ruta där jag kunde fylla i om jag anser mig orättvist behandlad, vilket jag förstås gjorde. Och sände iväg. Gud vet vart. Förhoppningsvis till någon klok och sund person på Facebook som genast läser min blogg och konstaterar att här finns inte ett kränkande ord. De kanske tycker att bloggen är SKRÄP, men det borde den väl få vara? Vi har tryckfrihet i vårt land, och vem avgör vad som är skräp?
Inget skulle vara mig mer främmande än att medvetet kränka någon! Det är inte därför jag bloggar. Du som följer min blogg (eller om du bara läser den ibland) hoppas jag håller med om detta. Däremot kan jag vara både bitskt och bitter ibland;-). Men mest önskar jag förstås att det jag skriver upplevs som underhållande och ibland kanske även tänkvärt.

Jag tror faktiskt inte att någon har anmält min blogg. Jag tror det har blivit något tekniskt strul, helt enkelt.

Men frågan är hur länge det dröjer innan Facebook fixat till det. Måste erkänna att det inte känns som det finns "riktiga människor" i företaget Facebook, bara virtuella:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla